Skip to content

Over kunst en cultuur raak ik niet uitgepraat. Kunst en cultuur prikkelt, daagt uit, stelt vragen en geeft antwoorden. In dit logboek deel ik graag mijn ideeën, inzichten en ervaringen.

Publicaties

Publicaties 15 april 2021 NIVOZ – Het Kind een digitaal platform voor het onderwijs in Nederland Oproep: ‘Schoolleider, bespreek de

Goh, wat bijzonder…

Goh, wat bijzonder… Naast mijn werk als zelfstandige ondernemer werk ik als cultuurcoach/intermediair bij Plaza Cultura. We werken voor de

Reisadvies

Reisadvies Het is al begonnen, er kan al voorzichtig nagedacht worden over het plannen van fysieke reizen. Het schijnt dat

Oproep: ‘Schoolleider, bespreek de pedagogische waarde van kunsteducatie met je team’

Oproep: ‘Schoolleider, bespreek de pedagogische waarde van kunsteducatie met je team’ Onbekend maakt onbemind. Als je schoolleiders in het primair

Professioneel schijt hebben aan(!)

Professioneel schijt hebben aan (!) Laatst was ik bij het digitale congres van de PO-Raad met als thema Burgerschap. Door

Hoe krijgen we schoolleiders gemotiveerder voor cultuureducatie?

Hoe krijgen we schoolleiders gemotiveerder voor cultuureducatie? Gepubliceerd in LKCA – Cultureel Kapitaal d.d. 11 november 2020   Onbekend maakt onbemind.

Cultuureducatie hoger op de agenda met ‘Art Based Learning’

Cultuureducatie hoger op de agenda met ‘Art Based Learning’ Kwalitatieve cultuureducatie is enorm belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen, zowel

Reisgenoten

Reisgenoten Zoals het er naar uitziet sluit ik over een paar weken mijn studie Master Kunsteducatie af. Tijd om even

Communicatie Master Kunsteducatie

Communicatie Master Kunsteducatie Op 22 juni a.s. mag ik het laatste onderdeel van mijn Meesterproef gaan verdedigen voor Master Kunsteducatie

Ongelukkig…

Ongelukkig… Zo noemden mijn ouders vroeger mijn buurjongen, ik noem hem even Piet. Piet was ‘ongelukkig’ omdat hij doof was

Onderzoek Master Kunsteducatie

Onderzoek Master Kunsteducatie De kracht van de ervaring, in dialoog met kunst: Een onderzoek naar betekenisvolle kunsteducatie ‘Ik kijk nooit meer